Cyklistické trasy

Krkonoše mohou nabídnout překrásné výhledy nejen pěším turistům, ale i cyklistům.

Cyklotrasy jsou poměrně náročné. Pokud se však necháte vyvézt lanovkou na Černou horu, máte to nejhorší za sebou.

Tipy na cyklo-výlety naleznete na webových stránkách níže , kde současně najdete i odkaz na cyklobusy, které Vám mohou pomoci se přiblížit k cíli.

Pár cyklistyckých Výletů pro inspiraci..

Sjezd pod Liškou

Z Janských Lázní na Černou horu vyjedete kabinovou lanovkou. Za horní stanicí narazíte na cyklostezku KRNAP č.19A. Odbočíte vpravo a kolem rozhledny a Černé boudy dojedete k cyklostezce KRNAP č.1B. Po této cyklostezce budete míjet Kolínskou boudu, projedete Lučinami a přes rozcestí Pod Lesní boudou dojedete až k Tetřevím Boudám. Zde odbočíte vpravo na cyklostezku KRNAP č.18, po které dojedete pod Lahrovy Boudy. Odbočíte vlevo na cyklostezku KRNAP č.1A a sjedete k Hříběcím Boudám. Z Hříběcích Bud můžete do Vrchlabí jet přes Lánov a nebo přes Strážné. Do Lánova se vydáte po cyklostezce KRNAP č.1B, ze které odbočíte vpravo na cyklostezku KRNAP č.1C. Po ní Luisiným Údolím, přes Dolní Dvůr, dojedete až do Horního Lánova. V Horním Lánově u kravína odbočíte vpravo na cyklostezku č.4301, po které dojedete do Vrchlabí. Do Strážného se vydáte po cyklostezce KRNAP č.1A a do Vrchlabí sjedete po silnici.

Délka trasy přes Lánov je 29 km a přes Strážné je 26 km. Obě trasy vedou převážně po zpevněných a asfaltových cestách. Nicméně je vhodné dbát zvýšené opatrnosti, protože některé úseky cest nejsou v dobrém stavu a sjezdy jsou místy dost prudké. Zvýšenou pozornost si zaslouží úsek před Láhrovými boudami, sjezd Luisiným Údolím a dolní část sjezdu po silnici ze Strážného do Vrchlabí.

Cyklisté ve Vrchlabí

Sjezd údolím Mumlavy

Z Harrachova se vydáte po hlavní silnici směrem ke státní hranici s Polskem. O kilometr dále odbočíte vpravo na cyklostezku KRNAP č.2 tzv. cesta Terex. Touto cestou se dostanete až k rozcestí Pod Voseckou boudou. Vzdálenost měří 16 km. Střídavě budete stoupat a pohybovat se po vrstevnici. Takže je zde prostor i pro odpočinek. Až se dostanete k rozcestí, odbočíte vlevo a vystoupáte k Vosecké boudě, která je cílovou stanicí této trasy. Pokud byste chtěli pokračovat dále, je to možné pouze pěšky. Zpět do Harrachova už budete jen sjíždět. Vrátíte se k rozcestí Pod Voseckou boudou, zde odbočíte vlevo na cyklostezku KRNAP č.2 a sjedete na Krakonošovu snídani. Zde se vydáte vpravo a pokračujete ve sjezdu. Tento úsek až do Harrachova vede údolím Mumlavy a těsně před Harrachovem pojedete kolem Mumlavských vodopádů.Určitě si zaslouží Vaši pozornost. Od vodopádů už je to jen kousek do centra Harrachova.

Při výběru této trasy si dáte do těla, ale na Vosecké boudě budete odměněni krásnými výhledy a sjezd zpět do Harrachova je také velmi zajímavý. Jeho délka je 9 km a v jeho průběhu můžete sledovat proměnu řeky po jejím proudu.

Celá trasa měří 25 km a vede po asfaltových cestách, které se vyznačují dobrým povrchem. Z tohoto důvodu je vhodná i pro krosová kola a opravdu záleží pouze na zdatnosti cyklisty.

Trutnovský sjezd

Od horní stanice lanovky na Černé hoře se vydáte po cyklotrase KRNAP č. 19A a sjedete k Hoffmanovým boudam. Od Hoffmanových bud se po cyklotrase KČT č. 4210 vydáte směrem Bolkov. V Bolkově odbočíte vlevo na cyklotrasu KČT č. 4299, po které dojedete až do Vlčic. Cestou projedete obec Javorník a budete přejíždět silnici č. 14, která je velmi frekventovaná, a proto doporučujeme dbát opatrnosti. Ve Vlčicích odbočíte vlevo na cyklotrasu KČT č. 4300. Budete projíždět Přírodním parkem Hrádeček a za pozornost stojí i zřícenina hradu Břecštejn. Pak stále po cyklotrase KČT č. 4300 budete sjíždět k Trutnovu. Podjedete silnici č. 14, odbočíte vpravo a po místní cyklostezce dojedete do Trutnova.

Délka trasy je 25 km. Z velké části vede po asfaltu a zpevněných cestách, úsek z Javorníku do Vlčic vede po nezpevněném povrchu. Zvýšené opatrnosti dbejte při sjezdu po cyklotrase KRNAP č. 19A, který je místy prudší.

Další inspiraci pro cyklovýlety najdete na adrese: inspirace na cyklovýlety

Informace o cyklobusech najdete na adrese: cyklobusy v Krkonoších