Tipy na výlety

Černohorské rašeliniště

Výchozí bod – horní stanice lanovky Černá hora

Trasa – kabinovou lanovkou na Černou horu – Kiosek u staré lanovky – Hotel Černá bouda – Rašeliniště – Velké Pardubické boudy – Modré kameny – Modrokamenná bouda – Lovrana

* Přes Černou horu do Pece pod Sněžkou

* Výchozí bod – horní stanice lanovky Černá hora

* Trasa – kabinovou lanovkou na Černou horu – Kiosek u staré lanovky – hotel Černá bouda – Kolínská bouda – Pražská bouda – dále je možnost sejít 2 cestami až do Pece pod Sněžkou a autobusem zpět do Janských Lázní

* Na Černou horu

* Výchozí bod – penzion Lovrana

* Trasa č. 1. – lesní cesta – po červené -Zvonečková cesta – chata Zvonička – Zinneckerovy boudy – horní stanice lanovky – pak možno pokračovat do Pece pod Sněžkou či sejít Černou horu jinou trasou dolů nebo sjet dolů kabinovou lanovkou

* Trasa č. 2 – po silnici – za Lovranou po silnici doprava nahoru ke sjezdovkám – projdete přes sjezdovky a pravou silnicí se dáte na Černou horu (tato cesta je značená jako cyklotrasa)

* Trasa č. 3 – za Lovranou po silnici doprava nahoru ke sjezdovkám – projdete přes sjezdovky a dále po modré k Vendlovce a Zrcadlovce – po žluté až na Černou horu

* Trasa č. 4 – od Lovrany po silnici doleva – kolem penzionu Martin – hotel Večernice – po modré směr Modrokamenná bouda – těsně před ní po žluté lesem na Modré kameny nebo po cyklostezce přes Krausovy boudy na Modré kameny – odtud po zelené přes Velké Pardubické boudy až na Černou horu

* Zlatá vyhlídka

* Výchozí bod – penzion Lovrana

* Trasa – za Lovranou po silnici doprava – přes sjezdovky – chata Ludvíkovka – Hoffmanova bouda – po žluté na Zlatou vyhlídku – Janská hora – Rudolfův pramen – Dětská léčebna Vesna – Janskolázeňská kolonáda – kolem Lesního domu zpět na Lovranu

* Sněžka – naše nejvyšší hora a dominanta Krkonoš

* Výchozí bod – Pec pod Sněžkou – autobusové nádraží nebo centrální parkoviště

* Trasa – Pec pod Sněžkou – Bouda v obřím dole – Kovárna – Bývalá obří bouda – Sněžka – Růžohorky – Pec pod Sněžkou

* Časová náročnost – cca 4 ½ hod.

* Výškový rozdíl – 846 m, vzdálenost – 14 km

* Rýchory – procházka bukovými lesy k prastarému pralesu

* Výchozí bod – Žacléř

* Trasa – Žacléř – Rýchorský kříž – Kutná – Rýchorská bouda – naučná stezka Dvorský les – Ochranná kaple – Bartlův les – dělostřelecká tvrz Stachelberg – Žacléř

* Časová náročnost – 6 ¼ hod.

* Výškový rozdíl – 352 m, vzdálenost –

* Výchozí bod – Horní Maršov

* Trasa – Horní Maršov (modrá) – Dolní Lysečiny – Horní Lysečiny – Lysečinská Bouda (červená) – Horní Albeřice – Rýchorský kříž – Rýchorská bouda (žlutá) – Horní Maršov

* Okolo Černé a Světlé hory – pohodlná okružní trasa rozlehlými lesy

* Výchozí bod – penzion Lovrana

* Trasa – Lovrana – Vendlovky – Zrcadlovky – rozcestí nad Lučinami – Malé Tippeltovy boudy – Vlašské boudy – Velké Tippeltovy boudy – Krausovy boudy – Hotel Večernice – Lovrana

* Důl Bílého Labe – poklidná procházka krásnou přírodou v okolí Špindlerova Mlýna

* Výchozí bod – Špindlerův Mlýn

* Trasa – Špindlerův Mlýn – Důl Bílého Labe – Bouda u Bílého Labe – Luční bouda – Kozí Hřbety – Špindlerův Mlýn

* Časová náročnost – 3 ½ hod.

* Výškový rozdíl – 642m , Vzdálenost –

* Pramen Labe – k prameni evropského veletoku a k nejvyššímu vodopádu u nás

* Výchozí bod – Špindlerův mlýn

* Trasa – Špindlerův Mlýn – Medvědín – Zlaté návrší – vodopád Pančavy – Labská bouda – pramen Labe – Labská rokle – Špindlerův Mlýn

* Časová náročnost – 5 hod.

* Výškový rozdíl – stoupání 151 m, klesání 570 m Turistická mapa Krkonoš online – http://www.treking.cz/regiony/krkonose-mapa.htm